A Mazda 6-os eddig letesztelt változatai annyira megtetszettek, hogy rendszeresen az a gondolat foglalkoztat, de jó lenne pár napig megint azzal járni. Ezért aztán minden olyan hatosra lecsapunk, ami még nem volt nálunk, de jó feleleveníteni a Zoom-Zoom érzést. Most legutoljára egy 2000-es dízel kombi vendégeskedett a szerkesztőségben újabb híveket szerezve magának. A 6-os ugyanis nem csak a szép formájával dicsekedhet, hanem a kiváló menetteljesítményekkel és könnyed vezethetőséggel is. Emellett tágas, ötletes, kényelmes és sportos, vagyis szinte minden jó elmondható róla. Nem véletlen hogy mostanában rengetegen ilyen autó vásárlásán törik a fejüket.
Spoilerekkel jobb lenne
Formailag talán a 6-os változatai közül a Sportkombi nyújt a legkevesebbet (még leírni is szégyellem magam), de a saját kategóriáján belül azért büszkén kihúzhatja magát. Egy jobban felspoilerezett változat már egészen magával ragadó tudna lenni, azonban így egyszerűbb köntösben nem annyira feltűnő. Igazából a puttony meglehetősen sportosra sikeredett, így elmondható, hogy a formatervezők jól oldották meg a feladatot, azonban én továbbra is az ötajtós Sport változat hívője maradok. Persze amint az autóba pakolni kell, rögtön ez élvez előnyt, hiszen ennél ideálisabb kirándulóautót el sem tudok képzelni. A csomagtartója eleve hatalmas, és a kara-kuri ülésrendszernek köszönhetően ez egy mozdulattal tovább bővíthető. Ha még ez sem lenne elég, akkor a gyárilag felszerelt tetősínekre is lehet rögzíteni valamit, pl. sima rakodódoboztól kezdve a kerékpárig. A csomagtartóra visszatérve még annyit érdemes megemlíteni, hogy egy gumiszőnyeg betét van benne, ami miatt akár vizes cuccokat is be lehet pakolni, és a tisztítása is egyszerűbb.
Pazar beltér ronda kormánnyal
Belül a jó "öreg" 6-os belső fogadott, azzal a különbséggel, hogy a külső szín miatt most piros betétes volt a kormány meg a váltó. Hát be kell, valljam ez már nem nyerte el tetszésemet, egy kicsit itt csorbát szenved a 6-os divatos belseje. Valahogy nem illik oda, ráadásul még a rengeteg használat miatt a váltókar ki is kopott, a markolat is a helyén forgott. A műszerfal azonban mit sem változott, tehát továbbra is a szokásos Mazdás számlapok köszöntek vissza, és a középkonzol is megmaradt az ezüstszínű köntösében. Érdekes, hogy amióta kijött a 6-os Mazda erről hallottam a legellentmondásosabb véleményeket. Szerintem jól néz ki, de volt már olyan, aki egyszerűen letorkolt, mivel csúnyácskának tartja. Ennek fényében tehát az olvasók körében tartanék egy kis közvélemény-kutatást, kinek tetszik a középkonzol címmel. Rajta, írjátok meg a véleményeteket!
Térkínálat=6
Ha nem csupán a belső stílusára gondolok, akkor mindig az jut eszembe, te jó ég, hogy ebben milyen jól elfértünk. Bár ebben a kategóriában mostanában egyre több az ekkora belső térrel rendelkező autó, mindig örömmel tölt el, hogy magam mögé szinte keresztbe tett lábbal is be tudnák ülni. A zoom-zoom érzés alapja, hogy elöl a vezetési pozíciót szinte a tökélyig lehet beállítani, az ülés és a kormány olyan tág határok között mozgatható. Az én receptem: ülés csontra le, háttámla majdnem derékszögbe, kormány teljesen le és magam fele elhúzva. Így a 6-osban ülni olyan érzés, mintha valami nagy túraautóban lennék, ami igencsak szívmelengető. Ilyenkor a kilátás ugyan igen csak nehézkes, vagyis a kocsi sarkaiból semmit sem látni, de érdekes módon mégis nagyon jól lehet érezni. Erre még a kevésbé jól vezető kollégáim is felhívták a figyelmem, pedig ők pont az ellenkezőjére szoktak panaszkodni. Persze azért egy tolatóradar elfért volna benne, főleg mivel ez a csúcsváltozat, bár igaz hogy inkább sportosan csúcs.
GT
A GT felszereltségi szint nevében már eleve benne van, hogy ezzel nem éppen a luxusra hegyezték ki a járgányt, bár ilyan téren is sokat ad. Egyrészről van benne légkondi, tempomat, jól szóló Bose hifi, mindenféle elektromos kütyü, meg Xenon fényszóró, másrészről a biztonságról hat légzsák, menetstabilizáló rendszer, ABS gondoskodik. Persze ez a lista koránt sem teljes, hiszen a GT csomag rengeteg extrát rejt, de talán ezek a leglényegesebbek, amiknek hasznát is vettem. Itt van például a navigációs rendszer, na ennek viszont semmi haszna, hiszen hazánkat csak egy szürke foltként ismeri, és a közeljövőben ez nem is lesz nagyon másként. Pedig jópofa játék, főleg hogy még távirányítós is. A csomag egyéb ellentmondásai között még az zavarta a szememet, hogy GT elnevezése ellenére még ez sem tartalmazza alapban a nagyon dinamikus spoilereket, sőt a felni is csak 16 collos. Nálam a Mazda 6 GT akármilyen motorral csak 17 collos felnikkel és full felspoilrezve létezne, az egyszerűbb kiviteleket meghagynám a többi felszereltségi csomag számára.
Két világ
Ha már itt tartunk ez az autó a menetteljesítményei alapján is ellentmondásosan GT, ugyanis 2000 alatt valami hihetetlen nyomatékszegény. Ezek alapján le sem tagadhatná a Fordhoz közeli mivoltát, bár ahhoz képest meg későn indul el. A dolog úgy néz ki, hogy elindulásnál a 2 literes közös nyomócsöves turbódízel néha a lefulladás gondolatával is kacérkodik, ezért inkább kicsit nagyobb gázzal és csúsztatott kuplunggal érdemes meglódulni. Ezután 2000-es fordulatig nem történik semmi, mint a rakoncátlankodó versenyló visszafogja magát. Aztán az egyik ostorcsapás meggyőző erővel hat, és hirtelen hátbavág az ülés, majd nem sokkal később már azt jelzi, hogy 4500 körül elfogyott a forgatónyomaték. Ezért aki lendületesen akar haladni, annak elég ügyesen kell kezelni az amúgy jól mozgó sebességváltót, és váltások között arra is ügyelni kell, hogy ne vesszen el a turbónyomás. Ha ez megy, akkor megfogtuk az isten lábát, ugyanis a 6-os Sportkombi élményautóvá változik. Azonban amint egyszer mégis el sikerül hagyni a turbónyomást, idegeskedve elkönyvelhetjük, hogy újra egy négyütemű Trabant gyorsulásával haladunk, sőt csúsztatott kuplungnál még le is fulladhat a kicsike.
Fekszik, akár a testvérei
A motorban tehát kettősség lakozik, minden más azonban egyértelmű. A futómű még a határokon túl is megbocsátó, ehhez nagy segítség az ebben az autóban VSA-nak hívott menetstabilizáló rendszer. A kombikhoz mérten szokatlan feszességgel vesz minden kanyart, nagy tengelytávja és széles nyomtávja a hosszú elnyújtott kanyarokban kamatozik. Elsősorban tehát autópályán úr a kombi hatos, de természetesen más utakon sincs vele nagy gond. A lengéscsillapítás ugyanis lágy, ezért a nagy számban fellelhető úthibákat egész meggyőzően simítja el, de persze az igazi lágyság csak terhelten jelentkezik. Amennyire jó a kocsi útfekvése, annyira jó volt a fék is, inkább az élményautós énjéhez van igazítva, tehát nagyon fog, ami sok esetben jól jött. Talán a kormány volt az, ami az előtte nálam lévő példányokhoz mérten kicsit bizonytalannak tűnt, elsősorban a nagy sebességű részeken az egyenesfutás nem volt az igazi, de ebben belejátszhatott a széles gumi is.
Már 6,25 milliótól
A 6-os Mazda tehát minden téren megfelelő lehet egy kombira vágyó vásárlónak, és azt hiszem senki sem jár rosszul vele. A felszereltségét nézve nem is túl drága az ezért elkért 7,7 millió forint, de szerintem már bőven elég a TE felszereltségű változat is, ami csak 6,75 millió forint. Ha valaki még hajlandó áldozni fél millióért még plusz 16 LE-t is kap. Én azonban ha lenne pénzem, akkor spoilerek rá, meg nagyobb felni, hogy tényleg ütősen nézzen ki. A színe sem piros lenne, de ez már lényegtelen, hiszen nem ettől jó verda egy autó.
7 és 8,5 között
Inkább attól, hogy kényelmes, tágas, fekszi az utat, ha kell jól megy és nem eszik sokat. Ez mind igaz a hatosra, annyi kiegészítéssel, hogy a fogyasztása padlógázas stílus esetén azért elmegy 8,5 literig, ami ebben a kategóriában nem kevés. Lazán menve azonban eljár 7-tel is, tehát egy rossz szavam se lehet rá, az más kérdés, hogy a tudása miatt én általában nyomtam keményem. A konkurensekhez mérve azt hiszem sok mindenben állja a versenyt, csak a motor alacsony fordulaton jelentkező nyomatékszegénység róható fel. Cserébe viszont stílusos, jól felszerelt és ehhez képest olcsó. Nálam tehát továbbra is nyerő szám a 6-os.
Pontszámok
|
Külső: 9
|
Belső: 9
|
Kényelem: 9
|
Felszereltség: 10
|
Motor: 9
|
Fék: 9
|
Futómű: 10
|
Kormány: 8
|
Váltó: 9
|
Menettulajdonságok: 8
|
Fogyasztás: 8
|
Ár/érték: 9
|
Műszaki adatok
|
Motor: soros, 4 hengeres, közös nyomócsöves turbódízel
|
Hengerűrtartalom: 1998 ccm3
|
Max. teljesítmény: 136 LE / 3500 ford./perc
|
Max. forgatónyomaték: 310 Nm / 2000 ford./perc
|
Meghajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
|
Hossz / szélesség / magasság: 4700 mm / 1780 mm / 1480 mm
|
Tengelytáv: 2675 mm
|
Saját tömeg: 1505 kg
|
Csomagtartó mérete: 505 / 1710 l
|
Üzemanyagtank mérete: 64 l
|
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,7 s
|
Végsebesség: 198 km/h
|
Fogyasztás (város/országút): 8,2 / 5,4 l/100 km
|
Tesztfogyasztás (vegyes): 8,5 l/100 km
|
Modell ára: 7 699 900 Ft
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése